נ"ז בגין פעילות חברתית ומילואים

 

בעקבות חקיקת חוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית, תשע"ח-2018, החליטה האוניברסיטה ליישם את החוק באופן הבא:

1. לסטודנטים לתואר בוגר יוענק פטור אקדמי אך לא לזיכוי כספי בהיקף של 2 נ"ז מקורסי אבני פינה (בתכניות לימודים שמוטלת בהן חובה לימוד קורסי אבני פינה) או במקום קורס אחר בהיקף של 2 נ"ז שייקבע החוג (בתכניות לימודים שאין נלמדים בהן קורסי אבני פינה), פעם אחת בלבד במהלך לימודיהם, בגין השתתפות באחת הפעילויות הבאות: פעילות התנדבות, שירות מילואים או ייצוג האוניברסיטה (בנבחרת ספורט, בתזמורת, במקהלה או במודל האו"ם).

2. הפטור האמור יוענק לסטודנטים שלומדים לתואר בוגר אשר בשנת הלימודים שבה בוצעה הפעילות המזכה למדו לפחות מחצית מנ"ז הנדרשים לפי תכנית הלימודים לאותה שנה. ההסדר יחול על כל מי שלומדים לתואר בוגר בתשע"ט ואילך בגין פעילות מזכה שתעשה בשנת הלימודים תשע"ט ואילך. סטודנטים שכבר השלימו את מכסת הלימודים שלהם בקורסי אבני פינה לפני שנת הלימודים תשע"ט לא יוכלו לנצל את הפטור.

פעילות חברתית מזכה: פעילות חברתית וקהילתית של 40 שעות בפועל (לא כולל שעות הכשרה, הדרכה או הגעה למקום הפעילות) שנעשתה בהתנדבות במהלך שנת לימודים אחת, שלא התקבלו בגינה שכר או מלגה. פעילות חברתית תוכר כפעילות מזכה רק אם התקיימה בנוסף ומחוץ למסגרות הכשרה, פרקטיקום, שעות קליניות, המהוות חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים.

 

* קורס המעורבות החברתית הינו קורס בעל ציון מילולי (ה.פ. - השתתפות פעילה), ואינו נכנס לחישוב הממוצע של סיום התואר.

* סטודנטים שנדרשים ללמוד קורסים משני תחומים שונים, יצטרכו ללמוד לפחות קורס אחד בכל תחום בנוסף לפעילות החברתית (כל עוד שנדרש מהם ללמוד מעל 2 נ"ז באחד משני התחומים או בשניהם).

 

סוגי הפעילויות המזכות

שירות מילואים

 

זכאות ל-2 נ"ז בעבור שירות מילואים, תשפ"ד

14 פברואר, 2024

ניתן לקבל זכאות ל-2 נ"ז אבני פינה (בנוסף להפחתת נ"ז מהתואר) עבור שירות מילואים מעל 10 ימים מאז ה-7.10.23

הזכאות ניתנת גם למי שכבר קיבל 2 נ"ז על מילואים או פעילות חברתית בשנה הקודמת.

הזכאות ניתנת גם למי שכבר למד את כל מכסת אבני פינה - וההפחתה הנוספת תהייה של 2 נ"ז מהתואר.
 

אישורי 3010 או צו 8, בפורמט PDF יש להעביר למזכירות פקולטת האם שלכם

אנחנו כאן כדי לתמוך בכם לאורך כל הדרך ומקווים לימים שקטים.
 

שירות מילואים (קודם למלחמת "חרבות ברזל, תשפ"ד):

שירות מילואים של 14 ימים לפחות שנעשה בשנת לימודים אחת (מהאחד באוקטובר* ועד ה-30 בספטמבר) ומתוכם שירות של לפחות חמישה ימים ברצף; או שירות של 21 ימים לפחות (גם ללא רצף ימים כאמור).

* לתלמידים שהתחילו את שנתם הראשונה באוניברסיטה, חישוב הימים ייעשה החל מתאריך תחילת הסמסטר הראשון.

להזנת קורס בעל 2 נ"ז במערכת לאותה שנת לימודים, יש לפנות למזכירות הפקולטה הרלוונטית עם טופס 3010, לא יאוחר מה- 10 באוקטובר.

 

קבלת נ"ז בעבור מילואים כרוך בתשלום שכר לימוד.

לא ניתן לקבל נ"זים הן בעבור שירות מילואים והן בעבור התנדבות.

 

אישורי 3010 או צו 8, בפורמט PDF יש להעביר למזכירות פקולטת האם שלכם.

 

פעילות התנדבותית

פעילות התנדבותית:

פעילויות חונכות אקדמית או אישית במסגרת דיקנט הסטודנטים, מתוך רשימת פעילויות שתיקבע על ידי דיקן הסטודנטים; ופעילויות באחת המסגרות שנכללת ברשימה שתתפרסם באתר היחידה למעורבות חברתית בדיקנט הסטודנטים, או במסגרת אחרת אשר זכתה לאישור הדיקנט טרם התחלת הפעילות החברתית. על הפעילות החברתית להיעשות באופן בו לא תיפגע בנוכחות של הסטודנטים בשיעורים ובמילוי כל דרישה אקדמית אחרת.

לפרטים נוספים ולרשימת הארגונים המאושרים, לחצו כאן

ייצוג האוניברסיטה

ייצוג האוניברסיטה:

נבחרת ספורט: לפרטים על נבחרות הספורט, לחצו כאן

תזמורת: התזמורת היא שילוב ייחודי של סטודנטים, ישראלים ותלמידים מחו״ל, עולים מברית המועצות לשעבר, חברי הפקולטות השונות באוניברסיטה העברית ונגנים ירושלמים אחרים. להרשמה ומידע נוסף, לחצו כאן

מקהלה: במקהלה משתתפים סטודנטים, חברי סגל ועובדי האוניברסיטה. הקריטריונים המזכים ב- 2 נ"ז אבני פינה הם השתתפות פעילה של 40 שעות בנוסף להשתתפות בשני מופעים במהלך שנת הלימודים. לפרטים נוספים ניתן לפנות לענת רובנשטיין מנצחת המקהלה: anat.rubinstein@mail.huji.ac.il

מודל האו"ם: הקריטריונים המזכים ב- 2 נ"ז אבני פינה הם נוכחות ב-80% ממפגשי מודל האו"ם והשתתפות בלפחות שני כנסים לאומיים/ בינלאומיים.

מועדון הדיבייט: דיבייט הוא משחק קבוצתי, הכולל אסטרטגיה, חשיבה מגוונת ויצירתיות בו כל צד צריך לשכנע את השופטים שהטענה שלו צודקת. קריטריונים מזכים הם הצטרפות למועדון בתחילת השנה, והשתתפותם ב- 50% מהמפגשים (מפגשים תיאורטיים ואימונים). לפרטים נוספים לחצו כאן